Tuesday, April 27, 2010

Kata-kata Hikmah

Minda bawah sedar adalah tempat di mana memori, kelakuan, habit, kepercayaan dan juga harapan anda di dimpan. 90% daripada fikiran, tindakbalas, keputusan dan perasaan anda adalah di kawal oleh minda bawah sedar. Minda bawah sedar juga mengawal degupan jantung, sistem pencernaan, sistem pernafasan tanpa kita sedari.

Kuasa minda merujuk kepada tenaga yang ada pada diri setiap manusia. Ia memang telah tersedia sejak dilahirkan. Ia juga dikenali sebagai tenaga dalaman dan juga merupakan tunjang kepada kehidupan kita. Gabungan tenaga ini dengan tenaga yang ada di alam kosmik akan memberikan kesan yang hebat dalam kehidupan seseorang itu.

Kuasa niat adalah sesuatu yang mempunyai pengaruh yang besar dalam kehidupan kita. Kuasa tersebut adalah aliran getaran tenaga-tenaga positif yang akan merangsang minda bawah sedar kita dan secara tidak langsung akan mengubah bio kimia dalam badan kita untuk melakukan sesuatu. Apabila seseorang itu berniat maka ia telah memberikan arahan kepada minda untuk mengarahkan tubuhnya melakukan serta menyelesaikan apa yang telah diniatkan.

Tenaga dalaman pada dasarnya dimiliki oleh setiap orang sejak ia dilahirkan. Ia merupakan tunjang utama dalam pembentukan jati diri, motivasi serta keperibadian seseorang. tetapi ianya masih pasif melainkan seseorang itu sudah mengetahui cara untuk mengawalnya ataupun di waktu seseorang itu panik atau ketakutan yang luarbiasa.

No comments:

Post a Comment